Yksittäisen ehdokkaan jälkipuintia

Veli Hyypöläinen 17.4.2019

 

 

Minun ja monen muun Tähtiliikkeen ehdokkaan aavistukset ja pelot toteutuivat. Suurin osa kansalaisista eivät ole kiinnostuneita politiikasta juuri ollenkaan. Heille pitää tuoda eri vaihtoehtojen ajatukset tarjottimella kotisohville ja suoraan korvien juureen sekä silmien eteen. Jos et pääse kyseiselle tarjottimelle, on pelisi käytännössä pelattu. Nyt siis Tähtiliikkeellemme kävi juuri pahin mahdollinen "tuuri", ettei Paavoa kutsuttu eduskuntapuolueiden vaalitentteihin.

Mielestäni Väyrynen teki oikein, kun ei lähtenyt tarjottuihin pienpuolueiden tentteihin mukaan. Äänestäjät helposti ajattelevat, että ei noita pienpuolueita kannata äänestää kun eiväthän ne läpi pääse kuitenkaan. Tuloksemme olisi saattanut olla samankaltainen kuin nyt, vaikka Paavo olisi suostunutkin niihin mukaan. Toki varmaan syynä poisjääntiin pienpuolueiden tenteistä oli vahvasti periaatteellista taistelua oikeudenmukaisuuden puolesta ja se, ettei siellä olisi päässyt haastamaan valtapuolueiden johtajia.

Mutta mennäkseni henkilökohtaiseen vaalitulokseeni, aloitan kiittämällä kaikkia minua ja muita Seitsemän tähden liikkeen ehdokkaita äänestäneitä! Vaikka oma äänimääräni oli vähäinen, olin niistä kaikista kannattajistani hyvin otettu. Eräs äänestäjäni, aiemmin täysin toisen puolueen kannattaja, toivoi minun jatkavan heikosta tuloksesta huolimatta asiaamme ajaen. Ajattelen myös niitä vaalipiirimme kauimmissa osissa olleita äänestäjiäni. Tuntemattani heitä ollenkaan, ovat he luottaneet minuun ja antaneet äänensä minulle monien hyvien ehdokkaiden joukosta. Varmasti moni muukin liikkeemme ehdokas ajattelee samoin omia äänestäjiään kohtaan. Olemme heille ainakin sen velkaa, ettemme luovuta taistelua linjamme puolesta.

Itse aion jatkaa aatteemme kannattamista edelleenkin, vähintään siis kannatusportaassa. Kaikki muu tulee harkita erikseen. Joka tapauksessa huoli itsenäisen Suomen  ja hyvinvointimme heikkenemisen puolesta kasvaa mielessäni yhä suuremmissa määrin. Siksi toivon, ettemme laita miekkaamme tuppeen niin kauan kuin yksikin suomalainen kärsii siitä, että verotulomme virtaavat ylirikkaiden laariin ulkomaille ja siitä, ettei maaseudulla ole enää palveluja.

Kaakkoisrajalta aurinkoisia terveisiä Paavolle ja kaikille Tähtiliikkeen kannattajille!

-Veli Hyypöläinen